torsdag 6. mai 2010

Ny etappe

I dag var det ett vindu for videre seilas. Værmeldingene var bra, og vi bestemte i går kveld å dra videre til La Coruna. Det var fremdeles litt sjø når vi kom ut fra Viverio. Første stykke hadde vi lite vind, men den siste delen av seilasen fikk vi vind fra nord-øst og sol. Det ble en flott tur. Vi hadde god fart siste stykket inn til byen.
I går hadde vi besøk i båten . Vi invitert over Paul fra Belgia på ett glass, etter at vi hadde blitt invitert ombord i "Anna Van Nieuwpoort". En utrolig koselig båt ( 7.6m ) Han kalte båten for "the little sub-marine." Senere på kvelden fikk vi besøk av paret fra Canada, så det ble en veldig hyggelig kveld.
Nå har vi ankret opp i La Coruna. Vårt inntrykk så langt er meget positivt. Jeg sa til til sjefen på havnekontoert at vi hadde hørt mye positivt om denne byen, og at vi gledet oss til oppholdet.
Da gikk han og hentet en pakke med 3 flasker vin. Han håpet at vi ville bli mer positiv.
Paul kom litt etter oss til La Coruna. Når han hadde fortøyd båten, kom han på besøk med en god flaske rødvin under armen. Med andre ord en veldig hyggelig kar. Gleder oss til å utforske byen i morgen. Kommer tilbake med bilder og info.